Orijinal bir SM'nin yanında 120 metrekarelik bir alana yerleştirilecek olan SM TRIBUTE, bu sene Concours d'Elegance'da ilk kez görücüye çıkacak. Ziyaretçiler dört kapılı bir SM OPERA, bir SM MYLORD cabriolet, 1974 Spa-Francorchamps 24 Saat yarışına katılmış bir SM yarış aracı, 2023 Retromobile'de sergilenmiş olan bir SM PROTO ve Euro SM Club'a dahil olan farklı renklerdeki diğer SM'leri de yakından inceleme veya yeniden keşfetme olanağına sahip olacak.
DS Automobiles, 2020 yılının ilkbaharında sosyal ağlarında #SM2020 adı altında bir dizi eskiz paylaşmıştı. DS DESIGN STUDIO PARIS tasarımcıları arasında düzenlenen bir tasarım yarışmasının sonucunda ortaya çıkan bu çizimler, 1970 yılında pazara sunulan görkemli SM modelinin yeniden yorumlanmasını sağladı. DS DESIGN STUDIO PARIS tasarım ekibi, yaratıcılıklarını ortaya çıkaran ve düşünme yeteneklerini besleyen eskiz çizimler aracılığıyla, tarihi DS Automobiles modelleri DS ve SM’nin mirasına yönelik düzenli çalışmalar gerçekleştiriyor.
DS Automobiles Tasarım Direktörü Thierry Metroz yaptığı açıklamada, “İkonik modellerimizin DNA'ları üzerinde yaptığımız çalışmalarla, bu on yılın sonunda ortaya koyacağımız gelecek modellerin şeklini belirlemeye yönelik araştırmalarımızı destekliyoruz. 2020'den bu yana yaptıklarımız ve SM TRIBUTE ile Chantilly'de gösterdiğimiz varlık, bu faaliyetin ve konuyla ilgili araştırmalarımızın birer kanıtıdır. Topluluğumuz bu eskiz paylaşımı sürecinde bize birçok güçlü mesaj gönderdi. Birinci mesaj topluluğumuzun mirasımız olan ikonik modellere çok bağlı olduğuydu. İkincisi ise kimsenin orijinal tasarımın bozulmasını istemediğiydi. Mirasımızı, ikonik modellerimiz DS ve SM ile güçlendirmeyi istiyoruz. Avant-garde tasarıma olan bağlılığımız da buradan geliyor” değerlendirmesinde bulundu.
DS DESIGN STUDIO PARIS ekibi, SM modelinin son 50 yıl boyunca gelişmeye devam ettiğini hayal ederek bir tasarım ortaya koydu. 1970'li yılların başında üretilen SM, Fransız otomotiv inovasyonunun geldiği son noktayı temsil ediyordu. Bu DS Automobiles modeli, dönemin teknolojik gelişmelerine gerçekten odaklanan bir Grand Tourer idi. Robert Opron tarafından tasarlanan aerodinamik stil, hem zarif hem de avant-garde bir tasarıma hayat veriyordu. Kaputun altındaki güçlü V6 motor ise SM’nin olağanüstü bir yol performansı sunmasını sağlıyordu. Ancak SM'yi gerçekten olağanüstü bir otomobil yapan şey, DS'den miras alınan hidropnömatik süspansiyonuydu. Bu süspansiyonlar otomobile rakipsiz bir sürüş konforu ve örnek bir yol tutuşu kazandırıyordu. SM, bugün dünyanın dört bir yanında koleksiyoncular tarafından aranan kült bir DS Automobiles modeli olmaya devam ediyor.
SM TRIBUTE’un göz alıcı tasarımı hakkında konuşan DS Automobiles Dış Tasarım Başkanı Frederic Soubirou, “Prototipler ve iki adet Presidential SM tasarımı da dahil olmak üzere çeşitli SM modellerini inceledik ve bunlardan ilham aldık. Göze çarpan, imza niteliğinde bir özellikleri vardı. Yolda uçuyor izlenimi veriyorlardı ve havalanarak gidiyor gibi görünüyorlardı" dedi.
Hibya Haber Ajansı