Opel, otomotiv üretimindeki 125. yıl dönümünde, Kadett E’nin 40. yaşını kutluyor. 1984 yılının sonbaharında piyasaya sunulan bu model Opel mühendislerine çok büyük bir başarı getirdi. Kadett E, döneminde Opel tarafından sunulan ve Kadett ismini taşıyan son kompakt sınıf modeliydi. Daha sonra Kadett’in yerini alan yeni model “Astra” ismini taşımaya başlayarak kompakt sınıfta elde edilen bu başarıyı istikrarlı bir biçimde sürdürmeye devam etti. Bugün ise yeni Astra nesliyle geçmişten gelen sorumluluk bilinci ile modern sürüş keyfi kullanıcılara sunuluyor. Yeni Opel Astra hibrit ve içten yanmalı motorların yanı sıra tamamen elektrikli versiyonuyla da yollara çıkıyor.
Astra model ailesinin atası sayılan beşinci nesil Kadett modelinin geliştirilme öyküsü aslında 1979 yılında başladı. Opel’in ilk önden çekişli modeli olan Opel Kadett D’nin pazara sunulduğu andan itibaren, kendisinden sonra gelecek olan model hakkında fikirler oluşturulmaya başlandı. Rüsselsheim’daki ürün geliştirme ve üretimde çalışan çok sayıda mühendis, teknisyen ve tasarımcı “Kadett E” projesinin bir parçası haline geldi. Beş yıllık bir süre boyunca Kadett E'nin geliştirilmesine 1,5 milyar Alman markı harcandı. Seri üretime hazır hale gelmeden önce prototipler, test merkezlerinin yanı sıra yarış pistlerinde, Kuzey Avrupa'da ve ABD’deki çöl bölgelerinde ve zorlu hava koşulları altında yaklaşık 6,5 milyon kilometre toplam mesafe kat etti. Yoğun testlerin tamamlanmasının ardından, yine önden çekişe sahip olan Kadett E, 1984 yılının sonbaharında pazara sunuldu. Kısa sürede benzersiz bir model çeşitliliğiyle yetkili bayilere ulaştı.
Kadett’in son nesli, üç ve beş kapılı hatchback ve yaklaşık bin 520 litrelik bagaj hacmiyle sınıfında öncü üç ve beş kapılı Kadett Estate şeklinde satışa sunuldu. Yalnızca bir yıl sonra ise dört kapılı notchback gövde tipiyle ürün yelpazesi tamamlandı. 1987 yılından itibaren doğa severler Kadett E modeliyle beklentilerinin karşılığını fazlasıyla aldı. Yeni Kadett Cabrio modelinden sorumlu olan kişi ünlü İtalyan tasarımcı Nuccio Bertone idi. Sürücü ve ön yolcu için spor koltuklardan, bağımsız olarak katlanabilen arka koltuklar ve renkli yan camlara kadar çok sayıda standart donanım içeren şık “Üstsüz Kadett” Rüsselsheim’daki tasarım ekibiyle yakın iş birliği içerisinde kuzey İtalya’daki fabrikada tasarlandı.
Mühendisler ve tasarımcılar, Kadett E’yi geliştirirken ilgili gövde tipini göz önünde bulundurmadan Opel'e özgü güçlü özelliklere odaklandılar. Bu özellikler arasında heyecan verici tasarım ve kanıtlanmış üst düzey verimlilikle bir araya getirilen günlük kullanıma uygunluğun yanı sıra çok geniş kitlelere ulaşılabilir fiyatlarla sunulması da yer alıyordu. Bu başarı reçetesi kompakt sınıfta en çok satan Kadett E’nin beşinci nesline çeşitli ödüller getirdi. Kadett E, “1984 Altın Direksiyon” ödülüne ek olarak “Avrupa’da 1985 Yılının Otomobili” unvanını da elde etti.
1989’da Opel yenilenmiş bir Kadett E modelini pazara sundu, 1991’de ise Opel Astra ismi Avrupa’da duyuruldu.
Kadett’den Astra’ya yapılan isim değişikliğine rağmen Opel, kompakt sınıftaki nesil isimlendirmesini sürdürüyor ve bu nedenle yeni nesil Astra “L“ adını taşıyor. Bununla birlikte marka, 2021’den bu yana kompakt sınıftaki başarılı öyküsünü devam ettiriyor. Güncel Astra modeli ise arka arkaya “Altın Direksiyon” ödülünü alan üçüncü nesil olarak dikkat çekiyor.
Hibya Haber Ajansı