TOYOTA GAZOO Racing, FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nın sezon finalinde Markalar Şampiyonluğu’nu kazanarak tarihi bir başarıya daha imza attı. 8 Saat Bahreyn mücadelesi, 8 ayaklı sezonun son yarışına ev sahipliği yaptı ve Toyota’nın 8 numaralı GR010 HYBRID aracı, en yakın rakibine 29.177 saniye fark atarak damalı bayrağı ilk sırada geçti.
Sébastien Buemi, Brendon Hartley ve Ryo Hirakawa’nın yarıştığı bu kazanan araç ile birlikte Toyota, üst üste altıncı kez Markalar Şampiyonluğu’nu elde etti. Yarışın son bölümlerinde Sébastien Buemi’nin attığı hızlı turlarla birlikte rakiplerini geçmesi, Toyota’nın bu tarihi zaferine katkı sağladı. Bu sonuçların ardından TOYOTA GAZOO Racing 2 puan farkla şampiyonluğu kazanmayı başardı.
TOYOTA GAZOO Racing 2024 sezonunda toplamda beş podyum, üç galibiyet ve iki pol pozisyonu elde etti. 190 puanla zirvede yer alan takım, bir kez daha dayanıklılık yarışlarının en iyisi olmayı başardı.
Motor sporlarında önemli bir zaferle WEC sezonunu tamamlayan takımın müdürü ve aynı zamanda pilotlarından biri olan Kamui Kobayashi, ekip çalışmasıyla başarının geldiğini belirterek, “Tüm dünyadan aldığımız desteklerden ötürü herkese çok teşekkür ederim. Markalar Şampiyonluğu’nu kazanmak büyük bir başarı ve bu, Toyota'daki meslektaşlarımızın ve partnerlerimizin dahil olduğu bir ekip çalışmasının sonucu. 8 numaralı araç inanılmaz bir yarışın ardından galibiyeti hak etti. Bu şampiyonluk takımdaki herkesin istediği bir sonuçtu ve bunu başarmak için her şeylerini verdiler” dedi.
Hedef her zaman daha iyi otomobiller üretmek
Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) ve Dünya Dayanıklılık Şampiyonası (WEC) gibi üst düzey serilerde başarılar elde etmeye devam eden TOYOTA GAZOO Racing, geçtiğimiz hafta da GR DKR Hilux T1+ ile yarıştığı Dünya Rali-Raild Şampiyonası’nda (W2RC) Markalar Şampiyonluğunu ilan etmişti.
Toyota, motor sporlarında sınırları zorlayarak “daha iyi otomobiller üretme” misyonunun bir parçası olarak dayanıklılığını, performansını ve teknolojisini geliştirmeyi hedefliyor. TOYOTA GAZOO Racing ile yarış pistlerinde ve etaplarda elde edilen deneyimleri yol araçlarına aktararak sürüş keyfini artırmak amaçlanıyor.
Hibya Haber Ajansı